Forskning
Personcentrerad vård minskade samtal till 1177

Illustration: Getty Images
För att kunna hjälpa personer som ringer upprepade samtal för rådgivning krävs samarbete både inom och utanför den egna vårdinstansen, visar ny avhandling.
Text: Jenny Ryltenius
Vill du läsa hela artikeln?
Bli medlem / logga in
Är du prenumerant utan att vara medlem, kontakta info@swenurse.se
Publiceringsdatum:
Relaterade artiklar
-
Forskning
Ambulansutbildningen behöver anpassas till verkligheten
Rollen som sjuksköterska inom ambulanssjukvården har förändrats de senaste decennierna, men utbildningen har inte uppdaterats. Det visar en doktors...
-
Digitalisering
Patienten blir vd över sin egen hälsa
Claudia Olsson är expert inom digitalt ledarskap. Hon ser att framtidens yrkesroller kommer att omformas. Inte minst sjuksköterskornas.
-
Forskning
”Sjuksköterskor tvingas bryta mot lagen dagligen”
Olagliga tvångsåtgärder är vanliga inom neurokirurgisk vård, men i nio fall av tio dokumenteras de inte, enligt en ny avhandling. Tvångslagstiftnin...