Forskning
Personcentrerad vård minskade samtal till 1177
För att kunna hjälpa personer som ringer upprepade samtal för rådgivning krävs samarbete både inom och utanför den egna vårdinstansen, visar ny avhandling.
Text: Jenny Ryltenius
Vill du läsa hela artikeln?
Bli medlem / logga in
Är du prenumerant utan att vara medlem, kontakta info@swenurse.se
Publiceringsdatum:
Relaterade artiklar
-
Forskning
Ambulansutbildningen behöver anpassas till verkligheten
Rollen som sjuksköterska inom ambulanssjukvården har förändrats de senaste decennierna, men utbildningen har inte uppdaterats. Det visar en doktors...
-
Digitalisering
Patienten blir vd över sin egen hälsa
Claudia Olsson är expert inom digitalt ledarskap. Hon ser att framtidens yrkesroller kommer att omformas. Inte minst sjuksköterskornas.
-
Forskning
”Sjuksköterskor tvingas bryta mot lagen dagligen”
Olagliga tvångsåtgärder är vanliga inom neurokirurgisk vård, men i nio fall av tio dokumenteras de inte, enligt en ny avhandling. Tvångslagstiftnin...